.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ميليونها تومان سرقت به بهانه برگزاري مراسم عزاداري

با تلاش پيگير كارآگاهان پليس آگاهي استان گيلان سه سارق سابقه دار كه پس از آزادي از زندان اين بار با ترفند تازه اي اقدام به سرقت و كلاهبرداري از مغازه داران رشت مي كردند دستگير و بار ديگر روانه زندان شدند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس ، سرهنگ كريمي رئيس پليس آگاهي استان گيلان درباره جزئيات اين خبر گفت:پس از دريافت چند شكايت درباره سرقت از فروشگاههاي مختلف رشت كه همگي با شيوه مشابه اي به وقوع پيوسته بود كارآگاهان اداره مبارزه با سرقت براي روشن شدن موضوع وارد عمل شدند.

با توجه به اظهارات مالباختگان مشخص شد سارقان كه سه جوان بودند با يك دستگاه خودرو به مغازه هاي مختلف شهر مراجعه و يكي از سارقان در حالي كه ظاهري كاملا ناراحت و مصيبت زده داشت با بيان اين كه براي برگزاري مراسم ختم نياز به مواد غذايي دارند ليستي از كالاهاي مورد نياز كه اغلب برنج ، روغن ، گوشت ، حبوبات و قند و شكر بود را ارائه و سپس يكي از همدستانش براي جلب اعتماد فروشنده در مغازه باقي مي ماند و دو نفر ديگر اجناس را در ماشين قرار داده و در نهايت هر سه سارق در يك فرصت مناسب به سرعت متواري مي شدند.

در برخي موارد ديگر نيز يكي از سارقان با نشان دادن مكالمه صوري با تلفن همراه با اعلام آدرس مغازه فروشنده به مخاطب خيالي خود از او درخواست پول بيشتر براي پرداخت به فروشنده مي كرد تا به اين ترتيب مغازه دار به سارقان شك نكند.

نكته اي كه در بررسيهاي اوليه توجه كارآگاهان را جلب كرد اين بود كه عمده سرقتها در محلهايي رخ داده بود كه افراد نوجوان و يا مسن در مغازه حضور داشتند كه بيشتر اين مغازه ها در حاشيه شهر قرار داشت و به همين دليل كارآگاهان علاوه بر انجام عمليات چهره نگاري با استفاده از اطلاعات مالباختگان چند منطقه اي را كه بيشترين تعداد سرقت در آن رخ داده بود تحت كنترل نامحسوس قرار دادند.

با به دست آمدن چهره فرضي متهمان با استفاده از اطلاعات كارشناسان مركز تشخيص هويت مشخص شد هر سه سارق از مجرمان سابقه دار بوده كه پس از آزادي از زندان بار ديگر به تكرار جرائم خود رو آورده اند.

با استعلام سوابق متهمان ، كارآگاهان پليس چند نقطه آلوده را كه تا پيش از اين پاتوق تجمع سارقان بوده را به دقت و در پوششهاي مختلف زير نظر گرفتند و در نهايت پس از چند روز تلاش مستمر مخفيگاه متهمان شناسايي و در عملياتي ضربتي هر سه سارق به فاصله كمي از يكديگر به دام افتادند و پس از انتقال به اداره آگاهي به ميليونها تومان سرقت اجناس مختلف اعتراف كردند و با صدور قرار وثيقه بار ديگر روانه زندان شدند.

سرهنگ كريمي در پايان افزود: موضوعي كه با بررسي اين پرونده به ذهن مي رسد اين است كه متاسفانه برخي سارقان حرفه اي كه به انحا مختلف از زندان آزاد مي شوند براي تكرار جرم هر بار به سراغ شگردهاي جديد مي روند كه همين موضوع لزوم هشياري و توجه بيش از پيش شهروندان را ضروري نشان مي دهد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.122 seconds.